måndag 11 april 2011

Musikhandledarna i radio!

Nu var det längesen det uppdaterades... Det har hänt en hel del sen sist! Snön har börjat smälta bort, sakta men säkert. Solen skiner som vanligt över Härnösand och en och annan krokus skymtar intill husväggarna.

I fredags var jag, Sofia & Rikard med i radio! Vi spelade två låtar och pratade litegrann om folkmusik, vår och musikhandlederi. Lyssna på programmet här.


Isa Karlsson

Dagens lotsar här på linjen är Isa & Rikard. Vi har fått vara med om ett busigt och stämningsskapande musikpass som Isa kanske kommer att göra "på riktigt" till hösten. Isa har nämligen fått ett vikariat på ett dagis i Stockholm -GRATTIS! =D, så hon kommer ta ett sabbatsår här ifrån linjen.

Sen sist det skrevs här har vi hunnit med att ha två gästlärare. 2:orna har fått träffa Göran Berg och pratat massor med honom om hur livet kan se ut efter linjen. Det öppnades många nya tankar i alla fall för mig kring var och hur jag kan jobba =)

Vi har också haft Reinhold Peter som gästlärare i vad vi kallar för musikhandlederi. Det var riktigt roligt och inspirerande. Reinhold har nästan "bara" musikhandledarlinjen i sin utblidningsryggsäck, så det var verkligen häftigt att höra att han ALDRIG gått arbetslös! Det kallar jag inspiration, såhär 2 månader innan jag är färdig med linjen... Pirrigt!

Tjo la hopp!

/ Josefine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar